HESSEQUA NUUS - Wanneer 'n mens met kragbootveterane Johann Lodewyks en sy spanmaat, Sebastian Kotzé, gesels, raak dit vinnig duidelik dat kragbootwedrenne vir hulle nie bloot 'n sport is nie, maar 'n leefstyl en 'n ingesteldheid.
Hier tel nie net spoed nie, maar die vermoë om kalm te bly wanneer die boot vlieg, wanneer 'n brander jou tref of wanneer 'n besluit die verskil kan wees tussen oorwinning en uitskakeling.
Onder die trotse borgskap van Albertinia-meubelvervoer vaar dié span die 2025-26 seisoen in as amptelike M1 - die nommer een span in Suid-Afrika in die gemodifiseerde klas.
Johann se loopbaan op die water strek oor 28 jaar, en 2025 bring 'n simboliese mikpunt: 'n laaste Trans Agulhas, met die hoop om sy loopbaan te kroon met 'n oorwinning.
Sebastian, die man wat elke millisekonde langs hom die boot balanseer, vorm 'n kritieke deel van die sukses.
Waar Johann intuïtief die spoed van die boot beheer en krag aanwend wanneer die skuit uit die water lig, moet Sebastian sy gewig en beweging perfek sinkroniseer. In dié sport dans mens nie net saam met jou spanmaat nie, maar ook met die element wat jou kan dra of vernietig - die see.
Die span het nie oornag na die voorste posisie geklim nie. Hulle jaar het begin op M27, en ná drie intens tegniese wedrenne - Blouberg se groot swel, Gariep se ysige binnelandse water en Strand se woeste breekgolwe - het hulle bo uitgekom met 'n indrukwekkende 73 punte.
Dit het hulle amptelik tot die vinnigste, bestendigste en mees berekende span in die M-klas verklaar.
Die M dui op 'modified' - geen limiet op enjinvermoë nie, geen beperking op spoed nie en geen ruimte vir 'n fout nie.
Agter elke vlag, medalje en podium staan ure se voorbereiding. Die M1-span voltooi minstens 100 km per oefensessie op die water, met langer oefenritte oor naweke. Fietsry, kragwerk en fiksheidsroetines vorm deel van die voorbereiding om fisieke uithouvermoë te verseker.
Ná dekades op die water ken Johann die grootste vyand van enige span: meganiese probleme.
Elke bout, prop, kabel en seël word getoets, ingestel en herdink.
Die tweede groot uitdaging? Beserings. 'n Boot wat teen volle spoed 'n golf tref, laat nie ruimte vir swak spiere of stadige reaksie nie.
Dan is daar die borgskap van Albertinia-meubelvervoer - 'n vennootskap wat verder strek as finansiële ondersteuning.
Eienaar Vanie Oosthuizen en Johann ken mekaar al sedert Vanie self as deelnemer op die water meegeding het.
Wanneer 'n borg verstaan hoe branders teen jou ribbes voel, hoe 'n enjin se vibrasie deur jou lyf trek en hoe 100 km op 'n oop see jou brein laat fyn fokus, word ondersteuning 'n ware saamstaan.
Van 28 tot 31 Desember word die finale uitdaging betree: die berugte Trans Agulhas - wêreldwyd bekend as die mees uitmergelende kragbootwedren.
Hier word tegniek, stamina, reaksievermoë en moed saam geweeg.
Die Hessequa-gemeenskap hou saam met die span asem op, want wanneer die M1-boot die water sny, word gewone mense weer buitengewone kampioene.
‘Ons bring jou die nuutste Tuinroete, Hessequa, Karoo nuus’